سوالات مکرر دانشجویان در خصوص کمیسیون موارد خاص دانشگاه و استان سمنان

 

1- درخواست کدام دسته از دانشجویانی در کمیسیون بررسی موارد خاص قابل بررسی می باشد؟

تقاضای آن دسته از دانشجویانی که در جریان تحصیل خارج، از اراده و اختیار دچار مشکلاتی شده اند که از طریق مقررات و آیین نامه های آموزشی قابل رفع نمی باشد. (مثل: اخطار اخراج آموزشی- انصراف- اخراج- اتمام سنوات مجاز تحصیلی- مرخصی بدون احتساب در سنوات - مرخصی زایمان و........)

2- موارد خاص ضمیمه پرونده جهت بررسی شامل چه مواردی می باشد؟

مدارک و مستندات که در جریان تحصیل خارج از اراده دانشجو ایجاد گردیده است.(مثل فوت اعضاء درجه یک خانواده، بیماری حاد صعب العلاج، طلاق، شریط روانی حاد و اعتیاد) پس از تایید مراجع ذیصلاح

3- منظوراز مراجع ذیصلاح کیست؟

در صورت که دانشجو  مدارک بیماری جسمی ارائه دهد کارگروه جسمی و  در صورت ارائه مدارک روانشناسی کارگروه روانشناسی بررسی و اعلام نظر می نمایند.

4- نحوه ثبت درخواست در کمیسیون از چه طریقی است؟

کمیسیون دانشگاهی: دانشجویان دانشگاه سمنان از طریق سامانه گلستان- پیشخوان خدمت- گزینه بررسی مشکلات آموزشی- درخواست جدید را انتخاب و تکمیل به همراه مدارک خاص ارسال می نمایند.

کمیسیون استانی: دانشجویان دانشگاه سمنان پس از طرح درخواست در کمیسیون دانشگاهی در صورت نیاز  توسط کارشناسان به کمیسیون استانی ارجاع می دهند و نیاز به اقدام از سوی دانشجو نمی باشد.

کمیسیون استانی: دانشجویان غیر از دانشگاه سمنان از طریق ثبت نام در سامانه سجاد- گزینه میز خدمات- امور دانشجویان داخل کمیسیون موارد خاص ثبت نام ودرخواست خود را از طریق کارشناسان محترم دانشگاه مربوطه ارسال می نمایند.

کمیسیون مرکزی: برای کلیه دانشجویان از طریق ثبت نام  در سامانه سجاد می باشد.

5- نحوه بررسی درخواستها در کمیسیون به چه ترتیبی می باشد؟

کارشناسان کمیسیون موارد خاص پس از دریافت درخواستها از طریق سامانه های مربوط به ترتیب بررسی و در نوبت طرح در جلسه قرار میدهند هر درخواست بین یک هفته تا یکماه در کمیسیون دانشگاهی و بین یکماه تا دو ماه درجلسات استانی مطرح و رای صادر می گردد.

6- جلسات دانشگاهی و استانی چه زمانی برگزار می گردند؟

براساس یک جدول زمانبدی شده هر هفته جلسه دانشگاهی و آخر هر ماه جلسه استانی برگزار می گردد. با توجه به ضرورت و تعداد پرونده جلسات فوق العاده نیز برگزار می گردد.

7- نحوه اطلاع رسانی از رای کمیسیون ها به چه ترتیب است؟

1- پس از ثبت رای پیامک ارسال می گردد. 2- گردش کار خاتمه کار را نشان می دهد در صورتیکه درخواست حذف گردیده نشانگر خاتمه یافته است.3- از طریق گزارش 1395 رای در گلستان قابل رویت می باشد. ضمنا اعلام رای به صورت تلفنی ممنوع می باشد.

8- پس از اعلام و رویت رای اقدام بعدی چگونه است؟

پس از ثبت رای اجرایی شدن آن به عهده امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشد.

9- آیا در صورت ارسال مدارک حتماً با درخواست موافقت خواهد شد؟  

خیر ارسال مدارک لزوماً به معنی موافقت با درخواست نیست اعضاء کمیسیون موارد خاص پس از بررسی مدارک در صورت تایید مراجع ذیصلاح در جلسات کمیسیون تصمیم گیری خواهند نمود.

10-آیا بعد از دریافت رای  امکان طرح مجدد درخواست می باشد؟

چنانچه دانشجویی نسبت به رای صادره کمیسیون اعتراض داشته باشد در صورت دارا بودن مدارک جدید می تواند درخواست تجدیدنظر ثبت نماید.